Har du fundet en fejl i en madvare?

Fejl i madvarer skyldes for det meste, at producenten har opdateret varedeklarationen. Det kan også være, at den madvare du har fundet i databasen er en lidt anden variant, f.eks. en mayonnaise i glas i stedet for tube. Og det kan ikke altid ses af navnet.

Vi opdaterer løbende databasen, men vi kan fremskynde det, hvis du tipper os om ændringen.

Sådan tipper du os:

Send en email til support@madlog.dk og vedhæft billeder af varens:

  1. Forside
  2. Varedeklaration 
  3. Stregkode

Så opdaterer vi vores database.


Ofte stillede spørgsmål:

Hvordan kan jeg være sikker på om jeg har fat i en madvare med en bestemt stregkode?

Du kan skrive stregkoden ind i søgefeltet når du søger efter mad. Så er du sikker på at der er 100% match (funktionen er kun på MADLOG, ikke Classic).

Hvorfor har I brug for stregkode osv? Kan I ikke bare opdatere, når jeg skriver at kulhydrat i vare X er 10 g i stedet for 8 g?

Vi går meget højt op i at dataene i vores database er korrekte. Derfor opdaterer vi aldrig en madvare, medmindre vi er sikre på at den madvare du har fundet i databasen også er den du står med i hånden. En producent kan have 4-5 varianter af samme madvare, men i forskellige indpakning og ofte er der også forskellige deklarationer. Det eneste sikre ID vi har for en madvare er stregkoden, og derfor skal vi bruge den, når vi opdaterer databasen.

Er fejlen kun i kcal-angivelsen?

Så skyldes det muligvis at producenten har afrundet kcal. Se artiklen "Hvorfor passer kcal-indholdet ikke med varedeklarationen?" herunder.

Har du stadig brug for hjælp? Kontakt os Kontakt os