Sådan bruger du MADLOG til LCHF og keto

Når du spiser via LCHF eller keto principperne holder du ofte øje med hvor mange kulhydrater du får på daglig basis, mens kalorierne ikke er så vigtige.

Du kan nemt bruge MADLOG til at holde styr på kulhydraterne.

Sådan gør du:

  • Hvis du vil følge LCHF/keto uden at tælle kalorier skal du sætte din kalorieprofil til vedligehold.
    Hvis du vil tabe dig via kalorietælning og samtidig følge LCHF/keto skal du sætte din kalorieprofil til vægttab.
    Se evt. vejledning ved at klikke på artiklen "Sådan ændrer du din kalorieprofil" nederst på siden.
  • Sæt dit daglige maks-niveau for kulhydrater ved at klikke på linjen ude fra forsiden af din madlog:

  • Du kan f.eks. sætte den til 100 g, hvilket svarer til en ikke-striks LCHF, eller et lavere antal gram for mere striks LCHF eller keto.

  • Klik herefter på Statistik i menuen øverst.

  • Vælg punktet "Næringsindhold" i menuen til venstre.

  • Klik på "skift" og vælg Kulhydrat:

  • Så dukker din statistik op for dit kulhydrat-indtag, hvor det fremgår om du har holdt dig under (grønne søjler) eller over (røde søjler) dit fastsatte niveau.

  • Til slut kan du gå tilbage til din madlogs forside og aktivere din kulhydrat-statistik i mini-statistikken:Det gør det nemt på daglig basis at følge dit indtag henover de sidste 14 dage.

Har du stadig brug for hjælp? Kontakt os Kontakt os